Pasta med mascarpone, bacon og aubergine

Prøv den her! Det er for lækkert og for let (faktisk så let, at man er nødsaget til at lave sin egen pasta).

IMG_0269.JPG
Jeg lavede den her ret sammen med mine søde veninder, jeg har læst Fødevarevidenskab med. Vi ses jævnligt til madlavning, hvor temaet hver gang er nyt. Vi har fx haft rosmarin-tema, fordi vi ELSKER det krydderi! Denne gang var det Italiensk og det skulle selvfølgelig gennemføres med 100% hjemmelavet pasta på min pasta-maker.

I må nogle gange vænne Jer til mine opskrifter, hvor der ikke altid er mængdeangivelse. Til retten skal bruges følgende:

Pasta:
– æg
– hvedemel tipo 00 (vigtigt!)

Bland æg og hvedemel sammen (1 æg per person er en god hovedregel) og ælt godt til den ikke er klistret, men stadig glat og til at arbejde med (prøv dig frem med mængden af mel). Lad dejen hvile i minimum 10 min. og kør den derefter igennem pastamaskinen til ønsket tykkelse og lav pasta med den bredde, du ønsker. Hæng det til tørre, mens du laver saucen.

Sauce:
– 1 pakke mascarpone
– aubergine
– bacon i skiver eller tern
– salt
– peber

Steg bacon (mængden afhænger af hvor tosset du er med bacon!) og aubergine i cirka 5 min. Tilsæt derefter mascarpone (og evt. lidt vand) og smag til med salt og peber til du har en smagfuld og cremet sauce.

Topping:
– parmesan

Bland pasta og sauce sammen. Top evt. retten med revet parmesan. Voilá!

Skriv et svar

