10 ting, du ikke vidste om mig

IMG_0320.JPG

1 – Jeg elsker at bo på Nørrebro. Jeg har altid gerne ville hertil (især da jeg pendlede fra Odense, mens jeg læste Fødevarevidenskab!), men jeg nyder også at komme hjem til Odense forholdsvis ofte eller at se min storebror og storesøster, der begge bor lige rundt om hjørnet her i København.

2 – For nogle år siden en nytårsaften, blev jeg fuldkommen uforskyldt ramt at et heksehyl på kinden og halsen hvor jeg erhvervede mig alvorlige brandskader. I dag har jeg et stort ar på halsen.

3 – Jeg er ikke så god til at sige nej, hvis der er noget jeg ikke har lyst til. Kun til dem der er mig tættest. Fx er jeg god til bare at give lægen ret og ikke protestere hvis jeg mener at der er noget galt og lægen siger det modsatte (har erfaret mig at man gerne må protestere!).

4 – Jeg har været medlem af festudvalget på gymnasiet, hvor jeg gik og det sidste år, var jeg formand. Nu er jeg med i fredagsbaren på universitetet. Jeg er sådan en der skal tvinge mig selv til at engagere mig – først og fremmest fordi jeg faktisk har lyst, men også fordi at jeg ellers kommer til at være for stille og genert.

5 – Jeg er meget perfektionistisk og kan fx ikke klare hvis ting ligger skævt (et eksempel kan være kortene i en kabale). Derimod kan der godt rode helt vildt på mit værelse (skørt at det ikke er omvendt!).

6 – Jeg har læst Fødevarevidenskab i et halvt år, men er nu skiftet til Geografi. Fødevarevidenskab var ikke håndgribeligt nok til mig, så jeg er glad for mit skifte, selvom jeg stadig ærger mig over at jeg ikke kommer til at arbejde med min store passion mad (det bliver en hobby i stedet for!).

7 – Jeg er helt utrolig dårlig til at forklare ting, så man kan forstå det. Skal jeg fx fortælle om en situation jeg har oplevet, så bliver historien meget lang og kringlet, og til sidst forstår man ikke noget, selvom det måske er simpelt at forklare.

8 – Jeg har det sådan med Tina Dickows musik, at jeg kan lytte til det hele tiden. Jeg bliver aldrig træt af det! Men ind imellem lytter jeg også til Kashmir, Blue, Peter Sommer, Rihanna, Lukas Graham og mange andre fantastiske kunstnere (ja, det er meget blandet!).

9 – Mine veninder og jeg, har det med at lave “klubber”. Med Ida og Cille laver jeg mad med tema (fx rosmarin-tema, italiensk tema) og med Alberte og Olivia, vurderer jeg caféer (vi har indtil videre været hele Odense rundt og vurderet med karakterer på mad og service, samt skrevet sjove kommentarer til).

10 – Jeg er tosset med alt hvad der har patina og ser lidt slidt ud. Ikke tøj, men næsten alle andre materielle ting; gamle møbler, skilte, bøger, nips, billeder, tasker og mange andre ting. Gerne arvet, men ellers fra loppemarkeder og genbrugsbutikker.

Skriv et svar

