#25jahremauerfall

I weekenden var jeg i Berlin for at være en del af 25-året for Berlinermurens fald. Mine forældre var næsten lige kommet derned, da jeg ankom lidt efter midnat. Jeg skulle til eksamen indtil kl. 13 sidste fredag, så jeg kunne ikke nå at køre med dem. Heldigvis fik jeg et lift af en flink dame fra GoMore, som også havde to andre med, så vi var fire damer i den bil. Turen gik først til Gedser og så sejlede vi med færgen til Rostock og fik rigtig færgemad ombord; halvlunken spaghetti “bolognese” – vi alle kender standarden. MEN det var altså en fantastisk god løsning at vælge GoMore. Jeg gav 330,- og fik færgeturen OG en gratis kop kaffe. Tilmed var det ret hyggeligt!

Jeg ankom til Berlin meget sent, men havde fået en opredning på det hotel hvor de andre boede, og det var skønt. Hotellet lå i bydelen Wedding, hvor vi før har boet nogle gange i en lejlighed. Denne gang var den ikke fri, så vi måtte tage til takke med et hotel, men det betød ikke spor. Weekenden bød på lange lange gåture, som resulterede i helt smadrede ben (søndag aften, da vi havde passeret de 20 km. den dag, trængte mine ben altså til at ligge i en seng :-)). Byen var i den weekend fuld af historie og ikke mindst helt utrolig mange turister. Jeg tror aldrig der har været så mange på gaderne på én gang.

IMG_0406.JPG

IMG_0404.JPG

IMG_0402.JPG

IMG_0399.JPG
Vi gik og gik og gik..

IMG_0450.JPG

IMG_0448.JPG
Det lokale bryggeri, hvor vi fik bier und apfelsaft (helt frisk og upasteuriseret) og varme nybagte pretzels.

IMG_0420.JPG
Jeg er stadig tosset med de her hængelåse!

IMG_0373.JPG
…og med folk der tjener penge sådan her.

IMG_0372.JPG

IMG_0408.JPG
De her to ting skal man altid se og for hver gang man er der, prøve at tage et bedre billede end sidste gang.

IMG_0445.JPG
En nuttet mops, som jeg MÅTTE fotografere 🙂

IMG_0466.JPG
Og åbentbart også Ulla Terkelsen…

IMG_0436.JPG

IMG_0426.JPG

IMG_0447.JPG

IMG_0444.JPG
Tysk historie i sort/hvid.

IMG_0415.JPG

IMG_0413.JPG

IMG_0361.JPG
Og MEGET pæn natur. Efterår og solskin er nu en dejlig kombination.

IMG_0458.JPG

IMG_0457.JPG

IMG_0463.JPG

IMG_0456.JPG
Og endelig de smukke ballonlamper. Der var vist stillet over 8.000 op fordelt på de 15 km. som muren strakte sig over. Fra klokken 19:00, blev de sendt afsted en efter en. Der var en herlig stemning af jubel.

Skriv et svar

