Knækbrød

Jeg holder meget af et stykke knækbrød med ost, men knækbrødet skal helst være hjemmelavet. Og det er altså virkelig hurtigt og nemt. Tilmed kan man fylde dem med hvad man har lyst til, fx kunne man tilføje tranebær i disse. Prøv opskriften!

IMG_0475.JPG

Knækbrød:
– 1 dl. solsikkekerner
– 1 dl. hørfrø
– 1 dl. sesamfrø
– 1 dl. havregryn
– 4 dl. mel
– 1 dl. olie
– 1 dl. vand
– 1 tsk. bagepulver
– 1 tsk. salt

Alle ingredienser blandes sammen. Sørg for at fordele salt og bagepulver rigtig godt. Dejen rulles ud i den tykkelse man ønsker (jeg kan godt lide dem lidt tykke :-)) og skæres ud. Knækbrødene bages ved 175 grader i 15-25 minutter, alt efter tykkelsen. Så hold øje og tag dem ud når de er let gyldne. Voilá!

2 Comments Add yours

  1. Lene Østerlid siger:

    Hej Sanne, denne opskrift bruger jeg også og jeg er begyndt at lave den i en sundere version. jeg bruger kun ½ dl olie og 1½ dl vand. og jeg skifter den ene dl mel ud med fuldkornsmel. prøv også at erstatte ½ dl hørfrø med græskarkerner
    Hilsen Lene

    Like

    1. vindimithaar siger:

      Hej Lene. Det er nemlig også en god opskrift!
      Jeg har selv lavet den mange gange i flere forskellige versioner, bl.a. også med groft mel og græskarkerner.
      Det kan være jeg skal forsøge mig med mindre olie også 🙂

      Like

Skriv et svar

