Dadelkugler med et twist af kanel

IMG_0486.JPG

IMG_0488.JPG

Det er snart tid til at fylde julekager og lækkerier i sig. Jeg synes at havregrynskugler er en klassiker, men jeg har fundet en næsten ligeså god erstatning, nemlig dadelkugler. Disse har et twist af kanel. Det er altså bare ikke det samme som klassiske havregrynskugler, så måske man også skulle lave havregrynskugler når vi når december? Jeg synes dog de her er lækre og tilmed indeholder de hverken smør eller sukker! (det giver da god samvittighed i disse tider, hvor man hygger sig lidt for meget?). Som set før, har jeg altså ikke mængder på alle ingredienserne, for jeg synes det vigtigste er at man selv kan lide dem og smager dem til præcist som man ønsker. Nogle kan fx godt lide en stærk kakaosmag. Så prøv dig frem – det er ikke svært.

IMG_0489.JPG

IMG_0487.JPG

Dadelkugler:
– 525 gram dadler (gerne uden sten)
– havregryn
– usødet kakaopulver
– 1/2 dl. stærk kaffe
– 1 tsk. kanel
– kokos

Blend alle ingredienser i en foodprocessor, undtagen kokos. Smag til, rul til kugler og rul dem i kokos og/eller usødet kakaopulver. Opbevar dem eventuelt i fryseren. Så bliver de rigtig “chewy”, hvilket jeg bedst kan lide. Det er faktisk så let som det lyder. Prøv dem!

IMG_0485.JPG

IMG_0484.JPG

Skriv et svar

